Het realiseren van het ware potentieel van AI in HR

09 april 2021
Cornerstone

Waarom een werknemergerichte aanpak ter bevordering van AI op de werkplek van belang is.

De kansen voor kunstmatige intelligentie (AI) in HR worden erkend, met onderzoeksresultaten van McKinsey & Company die een jaarlijkse toename van 25% in de toepassing van AI in bedrijfsprocessen noemen.* De toepassing van AI voor HR is echter beladen met uitdagingen.
 
De meeste HR-softwareleveranciers op de markt hebben hun procesgeoriënteerde oplossingen verrijkt met AI, maar zijn er niet in geslaagd om de volledige belofte waar te maken: het verbeteren van de werknemerservaring op een manier die een betekenisvolle impact heeft voor zowel werknemers als het bedrijf.
 
Dat komt omdat AI-oplossingen voor HR vaak specifiek zijn gebouwd om processen te optimaliseren in plaats van om inzicht te krijgen en resultaten te stimuleren in een grote verscheidenheid aan flexibele en veranderende situaties.

Naar een echte AI-oplossing voor HR

Om het werkelijke potentieel van AI in HR te realiseren, moet het meer zijn dan kwalitatieve loopbaan- en werknemersgegevens omzetten in interpreteerbare, meetbare en vergelijkbare datapunten. AI moet in staat zijn om die gegevens zodanig te interpreteren en analyseren dat er zinvolle voorspellingen worden gedaan over wat organisaties en hun mensen nodig hebben om succesvol te zijn.

In deze whitepaper krijgt u inzicht in:

De echte waarde van AI voor HR die verder gaat dan het stroomlijnen van administratieve taken

AI use cases om u te helpen beter te voorspellen en snel te reageren op dynamische zakelijke veranderingen

Hoe AI voor HR kan zorgen voor een meer gepersonaliseerde benadering van loopbaanontwikkeling, upskilling en meer

Lees meer over het werkelijke potentieel van AI in HR om een betere werknemerservaring te creëren en zakelijk succes te stimuleren.

*Global AI Survey: AI bewijst zijn waarde, maar weinigen schalen impact, McKinsey & Company, 2019

Download the whitepaper in English