HR is hot… of toch niet?
Buzzcapture inventariseerde voor Frankwatching de aandacht die HR krijgt op social media. En die in de afgelopen tijd enorm, concludeert de Kevin Lamers, van het social media monitoring-bedrijf.
Of de aandacht goed is, valt nog te bezien. Lamers haalt zelf het voorbeeldartikel aan van Joep Vesters: “Is de HR-afdeling ten dode opgeschreven? Of toch niet?”
Op social en web heeft HR het al langer zwaar te verduren. Wat dacht u van de 'klassiekers':
It's time to split HR (Ram Charan in de Harvard Business Review)
Companies say no to having an HR Department (Lauren Weber en Rachel Feintzeig in de Wall Street Journal).
Ook vakinhoudelijk is er veel te doen op HR-vlak. Het blog ‘Waarom nemen goede medewerkers ontslag?‘ werd bijvoorbeeld meer dan 35.000 keer gedeeld op Linkedin.
De grootste thema's die Buzzcapture signaleert: Verdwijnen hiërarchie, zingeving, horizontaal groeien en millanialss. Veel van de geanalyseerde uitingen hebben te maken met het aantrekken van millennials. “In tijden van onzekerheid zouden niet alleen afstudeerders (starters) op zoek zijn. Ook organisaties zijn op zoek – naar de juiste werknemers (waaronder veel millennials). En steeds belangrijker: ze willen de juiste werknemers vasthouden”, schrijft Lamers.
Sluit u aan bij andere ambitieuze HR-Directeuren. Meld u aan voor de CHRO-nieuwsbrief met waardevolle artikelen, checklists & interviews.
Ontvang de gratis nieuwsbrief Word nu lidVacatures
Events
Personalia
Whitepapers
Markt Update
Vragen over adverteren?
Kan ik u van dienst zijn met een toelichting of advies over alle mogelijkheden? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor u.
CHRO.nl is onderdeel van Sijthoff Media, dé partner voor HR professionals. Benut de vele advertentiemogelijkheden.
Marloes Willems
Accountmanager