Nieuwste editie CHRO Magazine gepubliceerd: The Future of Talent

Het nieuwste nummer van het CHRO Magazine draagt het thema The Future of Talent. Aan de hand van interviews, columns en achtergrondartikelen wordt dieper ingegaan op de strijd rondom schaars talent.

>> Wilt u CHRO Magazine ook ontvangen of online lezen? Meld u nu kosteloos aan.
>> Lees meer informatie over de CHRO Community.

De tweede editie van het CHRO Magazine werd afgelopen week gepresenteerd op het CHRO Summit. De cover wordt gesierd door Anne Jaakke die tijdens het evenement werd uitgeroepen tot CHRO of the Year 2016. Het magazine biedt waardevolle artikelen, opinies en interviews aan HR-directeuren die op de hoogte willen blijven van ontwikkelingen in het vakgebied en in de CHRO Community. CHRO’s delen visie, inzichten en ervaringen.

CHRO Magazine: The Future of Talent
Nu de economie enige tijd in de lift zit, wordt de strijd om talent intenser. Meer dan eenderde van de HR-professionals gaf aan in het afgelopen jaar problemen te hebben gehad met werving & selectie. Een ongemakkelijk gegeven in een wereld waarin technologische voorsprongen steeds sneller achterhaald worden, nieuwe producten gekopiëerd worden door concurrenten en kennis steeds makkelijker vindbaar is. In zo’n wereld is human capital misschien wel dé onderscheidende factor ten opzichte van de concurrentie. Dit stelt bedrijven en HR-afdelingen wel voor vragen. 

Wat is talent? Gaat het om aangeboren gaven of ontwikkelde vaardigheden? Hoe herkennen we talent? Kunnen we talent niet beter door de computer laten selecteren? Hoe werkt talentontwikkeling? Welke rol spelen zaken als de omgeving, persoonlijke factoren en de geluksfactor in talentontwikkeling? Hoe overtuigen we talenten om voor ons bedrijf en niet voor de concurrentie te kiezen? Het zijn maar een paar vragen waarop wordt ingegaan in de nieuwste editie van CHRO Magazine

Lees in deze editie van CHRO Magazine:

  • Anne Jaakke vertelt hoe apps en videosollicitatie een belangrijke rol hebben in de transformatie van Hunkemöller. De CHRO wil een belangrijke rol spelen in Hunkemöllers verschuiving van een bekende naam in de winkelstraat naar een “much loved global and social brand”
  • TravelBird zag het bedrijf in drie jaar groeien van 50 naar 700 werknemers. Kort daarna werd besloten enkele markten te sluiten. Volgens CHRO Jeranne Koekkoek moet het bedrijf nu van start-up naar scale-up. “Voor de start-upstrategie van trial-and-error is steeds minder ruimte.”
  • Werven van back-enddevelopers, programmeurs en risk managers is als een zoektocht naar goud. CHRO Magazine spreekt met schaars talent en onderzoekt de manieren waarop bedrijven hen probeert te vinden en binden.
  • Aart Slagt van KLM vertelt over de grote veranderingen binnen KLM. De vliegmaatschappij wil veranderen in een High Performance Organisation. Slagt verhaalt over het hoge tempo waarin het bedrijf wordt veranderd en de vakbondsonderhandelingen.

Wilt u de eerste editie van het CHRO Magazine thuis ontvangen of online lezen? Word dan kosteloos online member van de CHRO Community. Meld u gratis aan.
————————————————————- 

Denk mee over de CHRO Community
Vindt u het leuk om mee te denken over de ontwikkeling van de CHRO Community en een lidmaatschap? Wilt u betrokken zijn als partner van de Community? Bel of mail mij – Sanne van den Eijnde , CHRO Community Manager – gerust via 020 639 0008 of svandeneijnde@alexvangroningen.nl.