The Purple People gelanceerd
The Purple People is een consultancy bureau dat organisaties helpt met het letterlijk en figuurlijk tot leven brengen van een (digitale) strategie door de factor mens toe te voegen. Dat doen ze door middel van een bewezen methodiek: Digital Talent Management. Met behulp van deze methodiek wordt een fundament voor de organisatie neergezet om een toekomstproof team te bouwen met alle benodigde capabilities. The Purple People slaat daarmee als eerste bureau de brug tussen business, IT en HR.
People in de boardroom
Het bureau is opgericht door Danne de Vries samen met Carolien de Rooi. Danne heeft 12 jaar geleden headhunt boutique BrandPit opgericht, de eerste headhunter die zich volledig specialiseert op het digitale domein.
Danne: “Wij geloven dat je met mensen je organisatie op koers moet houden. Het onderwerp ‘people’ hoort wat mij betreft dan ook een stoel in de boardroom te hebben. De cultuur binnen een organisatie en de mindset zijn de succesfactoren om de uitvoering van de digitale strategie te versnellen. Dit vraagt om een ander soort organisatie en mensen met een flexibele en digitale mindset en een mix van inhoudelijke skills. Vanuit dit geloof is The Purple People opgericht.”
Carolien werkt al 20 jaar in diverse lead rollen in marketing en media bij grote corporates. Ze is sinds begin dit jaar gestart bij BrandPit en medeoprichter van The Purple People.
“Verandering is de enige constante factor. Zowel de razendsnelle technologische ontwikkelingen, een Coronapandemie of een dreigende recessie zorgen ervoor dat je als bedrijf echt snel moet kunnen schakelen. Je kunt dus maar beter een organisatie bouwen die hierop is voorbereid. Of dit nou gaat om nieuwe proposities, businessmodellen, cultuurverandering of structuren. Daar helpen wij bij als regisseur van verandering. En dat doen we op een pragmatische manier met een bak aan ervaring,’’ aldus Carolien.