Hunkemöller omarmt wereldwijd persoonlijke digitale coaching voor alle medewerkers

Hunkemöller is uitgegroeid tot een wereldwijd lingeriemerk. Nu is het aan de organisatie om haar klanten over de hele wereld tevreden te houden en tegelijkertijd het talent van de medewerkers te koesteren. Dat gebeurt nu met digitale een-op-een coaching. “We moeten de mensen net zoveel geven als zij ons.”

Hunkemöller is een retailer die lingerie online en vanuit 900 fysieke winkels verkoopt. Het is momenteel actief in 19 landen over de hele wereld en rapporteerde vorig jaar een omzet van 641 miljoen euro. Om dat te bereiken, moet het bedrijf het maximale uit de 7400 medewerkers halen, zegt CEO Philip Mountford: “Het zijn geweldige mensen die geweldige merken aandrijven. En ik geloof echt dat we mensen moeten opleiden en hen moeten ontwikkelen om het beste uit hen te halen.”

“Digitale coaching past bij een internationaal bedrijf”

Voor een wereldwijd bedrijf als Hunkemöller heeft de klassieke manier van coachen zijn beperkingen. De Hunkemöller Academy voegt regelmatig nieuwe modules toe zodat mensen nieuwe dingen kunnen leren. Maar nooit verlegen om iets nieuws te proberen, besloot Hunkemöller om digitale coaching te proberen.


Klik hier voor een nieuwe kijk op de ontwikkeling van werknemers

Coaching van wereldklasse

“Digitale coaching was iets nieuws voor ons”, geeft Jolande van der Meer van Hunkemöllers Global Talent Development toe. “Omdat we een internationaal bedrijf zijn, vonden we dat het bij ons merk paste.” Hunkemöller koos voor CoachHub. 

CoachHub is de wereldleider in digitale coaching. Het biedt een geavanceerd digitaal platform om gedragsverandering voor organisatietransformatie mogelijk te maken en heeft de beschikking over meer dan 3.500 gecertificeerde businesscoaches in 90 landen. Hierdoor kunnen meer dan 500 zakelijke klanten hun medewerkers een-op-een coaching op grote schaal aanbieden.

“Mensen zijn zo leergiering en ze willen zich ontwikkelen”

“Mensen zijn zo leergierig en ze willen zich ontwikkelen”, zegt Van der Meer. “Ze hebben ons gevraagd om meer ontwikkelingsmogelijkheden en die proberen we op alle niveaus te bieden. CoachHub helpt ons daarbij door niet alleen coaching aan te bieden aan het hogere management, maar ook aan andere managementlagen binnen onze organisatie. Het biedt coaching van wereldklasse.”  

Een nieuw perspectief

Door te werken met CoachHub werd persoonlijke ontwikkeling voor veel meer medewerkers bij Hunkemöller versneld. Zoals voor Nick Rankine. Als head of merchandise zegt hij dat er geen functie binnen het bedrijf is waar hij niet op de een of andere manier mee te maken heeft.

“De belangrijkste feedback die ik over mijn communicatiestijl kreeg, was dat ik wat meer reflectief mocht zijn.” Dus sprak hij digitaal af met een coach via CoachHub om daaraan te werken. “Mijn coach fungeerde als een spiegel en gaf me een nieuw perspectief.”

Creatief management

Op de creatieve afdeling draait het ondertussen allemaal om een open vizier en het ontdekken van het onbekende. Managen lijkt misschien een beperking voor creatievelingen, maar is nog steeds onmisbaar in een grote organisatie, zoals Hunkemöller.

Pepe Villaverde is head of creatives en heeft via het coachingsplatform waardevolle nieuwe managementvaardigheden opgedaan. “Voor mij heeft het een aantal heel basale dingen verduidelijkt die je als manager moet weten, maar waarvan je je niet bewust was omdat je met de waan van de dag bezig was. Het hielp me ook om die kennis aan het team te geven.”

“De coach gaf me meer zelfbewustzijn”

“Ik vind het fijn dat je een coach kunt kiezen die meer bij je persoonlijkheid past”, zegt Asiana Rodjan, hoofd merchandise bij Hunkemöller. “De dame met wie ik werkte was erg aardig, heel open. Ik vond het geweldig dat ze me geen richting gaf. Ze liet me juist veel over mezelf praten en ik kwam tot mijn eigen antwoorden en oplossingen. Dat hielp me enorm, het gaf me meer zelfbewustzijn.”

Voeding voor de toekomst

Dat bewustzijn en die vaardigheden blijken waardevol in Hunkemöllers ambitie om een van de toonaangevende digitale omnichannel-retailers ter wereld te zijn, benadrukt CEO Philip Mountford. “We moeten de mensen net zoveel geven als zij ons. Ik wil dat we inclusief, divers en duurzaam zijn.”

“Van de zachte vaardigheden die we nodig hebben is luisteren de belangrijkste. Ik denk dat we zeker naar de volgende generatie moeten luisteren. Het gaat erom ervoor te zorgen dat je het gevoel hebt dat een werkgever je op de juiste manier behandelt, je opleidt, je ontwikkelt en voedt voor de toekomst.”

Meer informatie vind je hier.