Springest in zee met FD Mediagroep

FD Mediagroep, bekend van onder andere het FD, BNR Nieuwsradio en Company Info, heeft een strategisch belang genomen in Springest.

Ruben Timmerman, oprichter van Springest: “Met deze investering zullen we verder uitbreiden in Duitsland. Hiervoor zetten we vol in op ons zakelijke leerplatform Springest Go, dat Siemens AG in Duitsland al als klant heeft. Robotisering, automatisering, banenverlies – allemaal redenen waardoor continu leren noodzakelijk is.”

Wat doet Springest voor bedrijven?

We willen immers stabiliteit en innovatie bieden aan organisaties die duurzame inzetbaarheid stimuleren. Het aanbod aan leerproducten is explosief gegroeid. E-Learning, Blended Learning, volledige opleidingen – de hele opleidingsmix is groter, en dieper. HR, L&D maar ook inkoop en IT hebben de taak om tussen die bomen het bos te vinden. Daar willen wij bij helpen. Dat betekende dat opleiders sinds ons bestaan moesten wennen aan de transparantie die het Springest platform biedt. Door gedeelde ervaringen is hun kwaliteit namelijk altijd inzichtelijk in hun eigen Springest Go omgeving. Hierdoor weet een organisatie ook direct of de opleiding de moeite waard is.

Met wie werkt Springest?

Siemens is in Duitsland al klant van ons. Als gigantisch bedrijf zijn ze actief in veel sectoren. Dit betekent dat zij als geen ander de effecten van verandering voelen. Ray Kurzweil (Google) noemt dit de Law of Accelerating Returns. Om hier snel op in te kunnen spelen heeft Siemens, net als onze Nederlandse klanten, hun medewerkers de vrijheid gegeven om te leren wanneer zij het nodig achtten. L&D speelt hierin een adviserende rol, maar behoudt tegelijkertijd het overzicht van de expertise die in de organisatie wordt opgebouwd. Wij automatiseren de cursusadministratie, waardoor HR zich kan richten op het strategisch doorvoeren van veranderingen – met de data van hun leerplatform.

Wat is het voordeel van Springest Go?

Talent Management wordt een stuk makkelijker gemaakt. Doordat alles vanuit één centrale plek word gecoördineerd, is een datagedreven L&D en Talent Management beleid mogelijk. Data maakt van een goed Development plan, een geweldig Development plan. Organisaties willen dat HR en HRD meer invloed uitoefent op het bedrijf zelf. De beste manier om dat te doen, is door je medewerkers te helpen hun volle potentieel te bereiken. Springest wil daar – wereldwijd – bij helpen.

Springest is opgericht in 2008 (onder de naam Eduhub) om het voor iedereen makkelijker te maken de juiste opleiding te vinden. De in Amsterdam gevestigde organisatie heeft 50 medewerkers en heeft de ambitie om iedereen te helpen zijn volle potentieel te bereiken. Springest heeft kantoren in Nederland en Duitsland, en is verder actief in België en Engeland. Springest Go, de B2B-propositie van Springest, is hét leerplatform voor grote organisaties als PostNL, ING, Vattenfall, Bavaria, Siemens, Stork en Aegon.