WPA kiest gaat verder als Reworc

WPA kiest gaat verder als Reworc
Work & People Analytics (WPA) heeft zijn strategische koers verlegd en gaat met een nieuwe, aangescherpte propositie verder onder de naam Reworc. 

De leverancier van analyse-software op basis van digitale interviews onder medewerkers verschuift de focus van (het adviseren over) het optimaliseren van de werkomgeving, naar het concreet sturen op het werkgeluk van medewerkers. De rebranding heeft verder geen personele consequenties. 

Volgens medeoprichter en Chief Imagineer Ilya Devèrs was de propositie van WPA in de markt te eng geworden. “Het gaat eigenlijk al lang niet meer om louter werkplekanalyse”, aldus Devèrs. “Reworc duidt veel beter aan wat we meer en meer aan het doen zijn: opnieuw nadenken over werk in de meest brede zin van het woord. Daarom willen we als Reworc de data uit de interviews met een ander doel gaan inzetten. We willen bereiken dat mensen intrinsiek gelukkiger gaan worden op hun werk – en dat lukt alleen als je een gesprek aangaat met de medewerkers. Reworc maakt feitelijk een dialoog tussen de organisatie en de medewerkers mogelijk, door die laatsten een stem te geven over waar ze behoefte aan hebben en op welke manier ze productiever en gelukkiger kunnen werken.”