DPG Media neemt Kidsweek en Samsam over van Sijthoff Media
De merken Kidsweek, Kidsweek in de Klas en Samsam bereiken wekelijks meer dan 164.000 kinderen, ouders en leerkrachten. Met de overname wordt de missie van DPG Media om het lezen onder de jongere generatie te stimuleren, verder versterkt.
De merken Kidsweek en Samsam zijn een begrip onder kinderen en leerkrachten en zijn de afgelopen decennia uitgegroeid tot crossmediale platformen met printuitgaves, websites, nieuwsbrieven, een app, sociale mediakanalen, events en lesmethodes voor het primair onderwijs.
DPG Media heeft met de magazines Donald Duck, Tina en ZoZitDat een leidende positie binnen de kids markt.
Joyce Nieuwenhuijs, Directeur Magazines DPG Media: ‘Ik kijk met veel enthousiasme uit naar de toevoeging van Kidsweek en Samsam aan ons kidsportfolio. Hiermee kunnen we nog beter onze ambitie vervullen om het leesplezier onder de jongere generatie te vergroten. Ik zie veel potentieel om met dit mooie portfolio verder te groeien.’
Willem Sijthoff, CEO van Sijthoff Media: ‘Met de titels Kidsweek en Samsam stond uitgeverij Young & Connected aan de wieg van Sijthoff Media. Maar de afgelopen jaren zijn wij vooral gegroeid binnen het zakelijke segment. Sindsdien volgde er nog 15 andere overnames, waarvan 13 binnen het B2B-segment. Dit zal voor de toekomst dan ook onze focus zijn. Met bekende merken als Business Insider, Adformatie en Binnenlands Bestuur zijn we bovendien qua bereik uitgegroeid tot één van de grootste B2B-mediabedrijven in Nederland.’
Hoofdredacteur Henrike van Gelder: ‘Ik ben blij dat we met DPG Media een nieuwe eigenaar hebben gevonden die alles in huis heeft om van de journalistieke titels Kidsweek en Samsam een nog groter succes te maken.’