CHRO Events: Ons nieuwe programma voor 2020-2021

We staan klaar om dit najaar weer CHRO-events te organiseren, met nieuwe energie én aangepaste agenda. Communitymanager Stefanie Grimbergen licht het programma toe.

In de afgelopen tijd hebben we allemaal het nodige voor onze kiezen gekregen. Uiteraard hoop ik dat jij en je naasten tot op heden gezond door deze tijd zijn gekomen en je in een wat rustiger vaarwater terecht bent gekomen qua werkzaamheden. 

Deze tijd heeft er ook voor gezorgd dat wij als community op zoek zijn gegaan naar nieuwe mogelijkheden om bij te dragen aan het delen van kennis en ervaringen. Dat heeft onder meer geresulteerd in het faciliteren van webinars, online roundtables en podcasts. Deze nieuwe communicatievormen konden de afgelopen maanden rekenen op jullie warme belangstelling en dito reacties. 

Vertrouwde niveau

Toch kijken wij er reikhalzend naar uit om onze evenementen weer te organiseren. Nu dat weer toegestaan is binnen de daarvoor gestelde grenzen, staan we direct al voor een lastige keuze. De geldende maatregelen bieden ons niet de ruimte om het programma aan te bieden in de vorm en op het vertrouwde niveau dat je van ons gewend bent. Daarom is besloten om de Leadership in HR Summit en de CHRO Day te verplaatsen naar 2021.

Dit betekent uiteraard niet dat je het komend najaar niks meer van ons hoort. Integendeel! Wij organiseren na de zomer twee kleinschalige fora rondom het thema Team Dynamics. Deze vinden plaats op 8 september en 12 november. Daarnaast blijven wij doorgaan met het ontwikkelen van webinars, roundtables, diepte-interviews, podcasts en meer. 

Aanmelden fora Team Dynamics
Meld je hier aan voor de fora over Team Dynamics op 8 september of 12 november.

CHRO of the Year verkiezing naar 2021 

Behalve de bovengenoemde events zullen we ook de verkiezing van de CHRO of the Year met een aantal maanden uitstellen, namelijk tot april volgend jaar, als onderdeel van de Leadership in HR Summit. In nauw overleg met de juryvoorzitter van de CHRO of the Year Award, Janine Vos, is besloten om het jureringsproces begin volgend jaar te laten starten. Een aantal overwegingen ligt hieraan ten grondslag. 

Impact, Inspiratie en Innovatie

De belangrijkste is dat de huidige crisisomstandigheden afbreuk zouden doen aan de geloofwaardigheid van en de intentie achter de award. De winnaar van de award wordt bepaald aan de hand van de drie I's: Impact, Inspiratie en Innovatie, criteria die op dit moment moeilijk zijn toe te passen, omdat vrijwel elke organisatie gedwongen is ad hoc-beleid te voeren om te overleven, wat de reguliere HR-agenda in veel gevallen niet ongemoeid laat.

Los daarvan zou het samenstellen van een longlist gedurende deze zomer noodgedwongen beperkt blijven tot die organisaties die relatief het minst geraakt zijn door de gevolgen van de coronacrisis. Dat zou dus geen geen representatief deelnemersveld opleveren. Het is onze overtuiging dat het de award het meeste recht doet om deze in 2021 weer doorgang te laten vinden. 

We houden je het komend najaar graag op de hoogte van de voorbereidingen van de CHRO of the Year Award in 2021.

Wat is de rol van de CHRO bij samenwerking, wat werkt centraal en wat werkt decentraal? Tijdens het CHRO Forum Team Dynamics kijken we niet alleen naar de rol van de CHRO organisatiebreed, maar ook naar de samenwerking tussen de CHRO en de rest van de board. Ga met elkaar in gesprek op 8 september.


 

Gerelateerde artikelen