Workwize ontvangt € 1,5 mln. voor vormgeven nieuwe manier van werken
Amsterdam, 18 januari 2022 – Workwize ontvangt € 1,5 mln. investering, geleidt door early-stage investeerder Peak. De startup specialiseert zich in de inrichting van thuiswerkplekken en on- en offboarding van werknemers voor snel groeiende organisaties, zoals de huidige klanten Netflix, Mollie en Rocket Delivery. Workwize gaat met de investering de dienstverlening in Nederland en buitenland uitbreiden, met als doel de nieuwe manier van hybride werken verder vorm te geven.
Het eind 2020 opgerichte Workwize biedt snel groeiende organisaties een platform waar werknemers op budget producten en diensten kunnen bestellen voor hun werkplek, zoals ergonomische bureaus, stoelen, koffie en IT-producten. Mede dankzij het thuiswerkbeleid is Workwize in korte tijd snel gegroeid, maar de vier oprichters achter de startup zien de coronamaatregelen eerder als katalysator dan oorzaak van de ‘nieuwe manier van werken’.
“Wij geloven dat een gelukkige werknemer veel meer waard is voor de werkgever. Werknemers zijn ook veel efficiënter in een hybride systeem. Uit vooronderzoek bleek al snel dat hybride werken de voorkeur heeft bij veel werknemers, maar dat veel organisaties daar nog niet op zijn ingesteld. Wij ondersteunen bij het werven en behouden van talent door deze secundaire arbeidsvoorwaarde voor HR- en facility managers zo goed mogelijk in te richten,” zegt Michiel Meyer, CEO van Workwize.
€ 1,5 miljoen groeigeld
De investering van € 1,5 mln. komt grotendeels van early-stage investeerder Peak. Andere investeerders zijn het recent opgerichte Graduate Entrepreneur Fund (Graduate) en enkele private investeerders, waaronder jonge ondernemers zoals Marnix Broer van StuDocu en oprichters Max Klijnstra en Milan Daniels van Otrium – dat ook klant is van Workwize.
“Workwize speelt slim in op de huidige internationale trend van hybride werken. Naast de marketplace biedt het ook slimme software aan om de hybride werkplek verder te faciliteren. Deze software heeft een nog veel grotere potentie. Het team van Workwize heeft een duidelijke visie op de toekomst van werken en is zeer gedreven dit te bewerkstelligen. Dat heeft ons uiteindelijk overtuigd om te investeren,” zegt Thijs Dijkman, Investment Manager bij Peak.
In mei 2021 haalde Workwize al € 600.000 investering op, onder andere van Graduate dat ook deze ronde weer investeert. Met dat eerste startkapitaal werd de operatie en het platform, waar leveranciers zoals Kantoorartikelen.nl, Tech Data en Schäfer Shop op zijn aangesloten, verder ontwikkeld. Daarnaast zijn er integraties met HR-, payroll- en budgetmanagementsoftware opgezet. Ook ondersteunt de startup inmiddels verschillende organisaties in het op afstand en op maat onboarden en offboarden van werknemers met gepersonaliseerde kantoorbenodigdheden, waaronder Netflix, Mollie en Rocket Delivery.
Europese uitbreiding
Met het groeikapitaal zal Workwize niet alleen de dienst uitbreiden met nieuwe leveranciers en meer opties, maar ook verder uitbreiden naar andere landen. “Onze klanten zijn veelal internationaal actief. Dit is een ontwikkeling waarin wij geloven: want het biedt organisaties toegang tot een internationale, diverse talentenpool. Doordat ons platform goed schaalbaar is, kunnen wij hen nu al ondersteunen in tientallen Europese landen,” zegt Meyer. “Maar de ontwikkeling vraagt om een meertalige en gepersonaliseerde operatie. We hebben onlangs de eerste werknemer over de grens, in Frankrijk, aangenomen. Voor ons hoofdkantoor zoeken we nieuw jong talent om ons Tech, Commerce en Operations team te ondersteunen en de groei van Workwize nog meer te versnellen.”