#Fantistics en Tasper sluiten strategisch partnership

De samenwerking tussen #Fantistics en Tasper brengt unieke HR-expertise samen met software-ontwikkeling en dataservices, aldus Anne Jaakke en Rodney Schwartz (Tasper).

Anne Jaakke, voormalig global HR Director bij Hunkemoller, richtte in februari van dit jaar, samen met millennial en online expert Donja van Laarhoven. Dit gebeurde, 3 weken voordat Covid 19 Nederland in zijn greep kreeg, het bedrijf #Fantistics op.

“Het idee ontstond toen ik als HR Directeur bij Hunkemoller er per ongeluk achter kwam dat een YouTube video van een ontevreden medewerker ‘viral’ was gegaan...70.000 views en ik wist van niets”, vertelt Anne Jaakke. 

“Ik realiseerde me dat social media 24/7 je werkgeversmerk beïnvloeden en indirect ook de populariteit bij huidige medewerkers en klanten. Posts van huidige medewerkers, ratings en reviews van medewerkers en ex-medewerkers bepalen anno 2020 het imago van je bedrijf en de meeste HR-afdelingen zijn hierop totaal niet ingericht”.

HR & IT meets social media

#Fantistics heeft een geweldige partner gevonden in Tasper. In de samenwerking tussen #Fantistics en Tasper komen unieke HR expertise samen met software-ontwikkeling en dataservices. 

“HR & IT meets social media”. Rodney Schwartz, Oprichter van Tasper: “Ik ben zelf ook een HR ChangeMaker en heb 20 jaar geleden Tasper opgericht om software te ontwikkelen waarmee bedrijven op innovatieve wijze meer grip krijgen op de flexibele arbeidsvoorwaarden die zij hun medewerkers bieden.” 

“Dat beide bedrijven zich richten op HR als klant heeft als voordeel dat we niet alleen onze unieke kennis en netwerk kunnen delen, maar vooral ook onze klanten extra veel nieuw inzicht en meerdere oplossingen kunnen aanbieden”, zegt Martijn Klep, Operationeel Directeur van Tasper. Daarnaast wordt de online populariteit als werkgever ook beïnvloed door tevredenheid en flexibiliteit van arbeidsvoorwaarden, wat nog meer toegevoegde waarde biedt.

Nieuwe HR-mindset en moderne tools

Tasper en #Fantistics hebben dezelfde passie, gemeenschappelijke waarden en eenzelfde missie: HR teams te helpen transformeren en moderniseren naar een nieuwe tijd waarin innovatie en het bijdragen aan het commerciële resultaat centraal staat. Hier is een nieuwe HR-mindset en een set moderne tools voor nodig. Iets waar beide partijen zich hard voor maken.

#Fantistics verwacht in het eerste kwartaal van 2021 het #Fantistics-dashboard te lanceren. Het dashboard geeft de populariteit van het werkgeversmerk van bedrijven weer en geeft advies hoe je je positionering als werkgever kan verbeteren. Een topic die relevanter is dan ooit dankzij de groei in online gebruik door Covid-19 en nieuwe generaties waarvoor meer dan ooit social media en online reviews de keuze beïnvloeden voor een nieuwe werkgever. 

Impact corona op online populariteit werkgever

Door middel van populariteitscores per social media platform, positieve en negatieve trends en inzichten in verbeterpunten, biedt #Fantistics een oplossing om het success van HR anno nu te meten en levert het inzichten die eigenhandig niet te vinden zijn. 

“We onderzoeken nu zelfs of we in het algoritme ook de impact van corona op de online populariteit kunnen inbouwen in het dashboard”, zegt Donja van Laarhoven, co - founder van #Fantistics. 

Waar je online populariteit een weerspiegeling is van je de realiteit in je organisatie, dient het dashboard uitstekend als business case voor management en geeft focus en strategisch inzicht in waar kansen liggen. Want data en technologie resulteren in bewijs. Er wordt zelfs inzicht gegeven hoe de online populariteit van management teams invloed heeft op het werkgeversmerk.

Mega-boost 

Maar 5% van alle HR en recruitment teams heeft de juiste kennis in huis. Ondertussen is de unieke certificeringstraining “FanMaker” al klaar. Deze training geeft HR-medewerkers alle nieuwe kennis om op enthousiaste wijze aan de slag te gaan om zo de online populariteit van hun bedrijf een mega-boost te geven zonder dure consultancy kosten of veel tijd van de manager.

De effecten zijn vervolgens weer te meten door de inzichten in het dashboard - een win-win dus. “Ik heb er echt al mijn persoonlijke kennis en internationale ervaring ingestopt”, zegt Anne Jaakke. “Als voormalig CHRO of the Year heb ik een enorme reputatie hoog te houden en dat doe ik dan ook met deze training”.

Donja weet als veeleisende millennial en voormalig talentmanager bij een tech-startup als geen ander hoe je met passie kennis moet overbrengen “100% niet-goed-geld-terug-garantie dus”, lacht Anne. De winter ziet er zonnig uit voor het team van #Fantistics en haar klanten.