LinkedIn Stories nu ook beschikbaar voor bedrijven

Nederlandse bedrijven en merken kunnen als eerste in Europa de nieuwe LinkedIn Stories functie testen.

LinkedIn Stories is een nieuwe manier voor merken om nieuws realtime te delen en content te produceren die relevant is voor professionals die de pagina volgen, zoals werknemers, kandidaten, klanten en consumenten. Met deze functie kunnen bedrijven korte video’s, foto’s of copy van maximaal 20 seconden tonen aan hun publiek. 

Mensen praten graag met mensen, dat wordt zelfs (en misschien wel júist) in het digitale tijdperk waarin we leven alleen maar belangrijker. LinkedIn Stories geeft bedrijven de mogelijkheid medewerkers bij hun Stories te betrekken, en daarmee het merk/bedrijf een menselijk gezicht te geven. Bedrijven kunnen bijvoorbeeld hun medewerkers vragen om foto’s te delen van hun (thuis)werksituatie, of inzicht te geven in hoe virtuele meetings de bedrijfscultuur levend houden.

“LinkedIn Stories biedt een authentieke manier voor merken om dagelijks nieuws en highlights te delen met hun publiek, wat extra belangrijk is in een tijd waarin ons land de eerste stappen zet in de versoepeling van de lockdown. Klanten, medewerkers, leveranciers en andere belanghebbenden zijn continu op zoek naar informatie en inzichten om hen te helpen bij het maken van beslissingen. Doordat Stories 24 uur lang zichtbaar zijn biedt het de kans om snel op relevante momenten in the haken en in contact te komen met je publiek”, zegt Marcel Molenaar, Country Manager Benelux bij LinkedIn.

KLM is een van de eerste bedrijven die de Stories-functie testte en integreerde in hun digitale communicatiestrategie. Paul Tijssen, Social Media Consultant bij KLM: ”We zijn enthousiast over deze nieuwe manier om tijdelijke updates te delen in de professionele context. De eerste resultaten zijn veelbelovend: we zien dat onze volgers de interactie met KLM via LinkedIn Stories leuk vinden, en we hopen dat deze nieuwe functie een belangrijk onderdeel zal vormen binnen onze digitale communicatiestrategie”.

De tool is beschikbaar in de mobiele LinkedIn-app in de App Store en Google Play en de gepubliceerde content is 24 uur zichtbaar voor Nederlandse volgers. Alleen pagina’s gevestigd in Nederland en met Nederlandse beheerders hebben toegang tot LinkedIn Stories.