Een goede employee value proposition (EVP) is cruciaal voor het aantrekken, maar ook voor het behouden van talent. Bij dat laatste wringt de schoen, ziet Sascha Becker.
Werknemers die steeds meer de kantjes ervan af lopen - ook 'quiet quitting' genoemd -blijkt uit data-analyses van Harvard-onderzoekers sterk het resultaat van gedrag van de leidinggevende.
Hoe staat het ervoor met de employee journey? Twee HR-directeuren, een ziekenhuisbestuurder en een consultant op dit gebied gingen daarover in Amstelveen met elkaar in gesprek. Via maatwerk, menselijk leiderschap, wederkerigheid en coaching naar een mooie reis voor medewerker én organisatie.
Werken aan een optimale employee experience vraagt een welbewuste keuze, een gestructureerde aanpak en goed inzicht. Anders is het zinloos om stappen te zetten, maar wel een gemiste kans.
De employee journey staat onder druk. Wat zijn de beloften van de organisatie aan de medewerkers en hoe geef je daar invulling aan? Dat moet terugkomen in de employee journey. Vier professionals gingen dieper in op de rol die zij daarin spelen.
Kuehne+Nagel zet in op een cultuurverandering om human centric te worden, met een sterke focus op employee well-being. Want dat logistieke dienstverleners zoals Kuehne+Nagel een sleutelrol spelen in de coronacrisis, vervult HR Director Poléanne Vluggen weliswaar met trots. Maar operational excellence blijkt niet genoeg.
Sinds 1 juni is Elisabetta Caldera CHRO en lid van de raad van bestuur van financieel dienstverlener Aegon. Een van haar eerste daden was een aanvullend onderzoek uitvoeren onder werknemers naar hun ervaringen bij het bedrijf. "Zo kunnen wij als Management Board hopelijk wat opsteken van onze mensen om samen onze cultuur vormgeven. Aegon wil een lerende organisatie zijn, en dat kan alleen als ook de top open staat voor feedback."
Sluit u aan bij andere ambitieuze HR-Directeuren. Meld u aan voor de CHRO-nieuwsbrief met waardevolle artikelen, checklists & interviews.
Kan ik u van dienst zijn met een toelichting of advies over alle mogelijkheden? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor u.
CHRO.nl is onderdeel van Sijthoff Media, dé partner voor HR professionals. Benut de vele advertentiemogelijkheden.
Marloes Willems Accountmanager
0616033384 marloeswillems@sijthoffmedia.nl