Veel sollicitaties bevatten leugens en verdraaiingen, wat het lastig maakt om een goed beeld van kandidaten te krijgen. Gusta Timmermans, eigenaar van Recruitment Builders, pleit ervoor om niet langer te vertrouwen op CV’s en motivatiebrieven. In plaats daarvan adviseert zij om sollicitanten direct te spreken over hun drijfveren en vaardigheden.
In zijn bekende boeken 'Uw werknemer wordt klant' en 'De merkmotor' pleitte René Herremans voor de toepassing van principes uit de marketing in de omgang met werknemers. Die gedachte leverde een nieuw, derde boek op: 'Nooit meer zonder personeel'.
DHL is een van de grootste werkgevers ter wereld met in de Benelux zo’n 13.000 medewerkers. In de strijd om het behoud van marktleiderschap speelt steeds schaarser talent een sleutelrol. Het beproefde concept van DHL: continu investeren in topwerkgeverschap, volgens een wereldwijde aanpak.
Eind 2023 moeten werkgevers met meer dan honderd medewerkers de CO2-uitstoot van hun medewerkers registeren. Een mooie kans om het mobiliteitsbeleid op de schop te nemen: ga je fietsen naar het werk aanmoedigen? Het wagenpark elektrificeren? Een mobiliteitskaart invoeren? Keuzes te over.
Jonge professionals zijn niet te porren voor klassieke sollicitatieprocedures, met een sollicitatie, wachten op de uitnodiging en het vragenuurtje. Deze jonge getalenteerden zijn opgegroeid in de digitale ruimte, daar willen ze ook gevonden worden, schreef Jonathan Black, directeur van het de Careers Service van de Oxford Universiteit, in de Financial Times.
Ten opzichte van 2020 is het gebruik van niet-onderscheidend taalgebruik in vacatureteksten met 14 procent toegenomen. Dat meldt vacaturesite Indeed.
Met onze hedendaagse behoeften zitten we hoog in de piramide van Maslow: je passie kunnen volgen, met een dienende leider en in een psychologisch veilig klimaat. Is dat de manier om economisch het verschil te kunnen maken of juist een teken van verslapping?
Hij is er: de nieuwste editie van CHRO Magazine! Over HR-leiderschap, -strategie én de impact van werkgeluk. Hoogst actuele thema’s. Naast interviews met CHRO’s en experts in leiderschap, ook aandacht voor de impact van AI op HR, corporate recruitment, HR-analytics en veel meer.
De zakenbank wil personeel aantrekken dat meer voorrang geeft aan kwaliteit van leven boven riante arbeidsvoorwaarden.
Heeft u een vacature in uw HR-team? Of denkt u zelf aan een andere baan? Dan kunt u nu terecht op VacaturesInHR.nl, hét nieuwe jobboard van CHRO.nl en HR Praktijk.nl, speciaal voor HR-vacatures!
Juist in een tijd van schaarste is het belangrijk te investeren in de héle talent journey. Daarin gaat nog veel mis, schrijft Sascha Becker.
De pandemie heeft geleid tot meer individualisme onder werknemers. Hoe kunnen organisaties hier het best mee omgaan? Twee recente publicaties hierover.
McDonald’s werkt aan een transformatie die de foodketen aan de top moet brengen in de lijstjes van gewilde werkgevers. Opleiden en interne doorstroming moeten de reputatie van de ‘hamburgerbanen’ uitvlakken. Zorgvuldig bouwt Chief People Officer Ineke Jeuster aan draagvlak om het accent te verleggen van werving naar employee engagement.
Sluit u aan bij andere ambitieuze HR-Directeuren. Meld u aan voor de CHRO-nieuwsbrief met waardevolle artikelen, checklists & interviews.
Kan ik u van dienst zijn met een toelichting of advies over alle mogelijkheden? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor u.
CHRO.nl is onderdeel van Sijthoff Media, dé partner voor HR professionals. Benut de vele advertentiemogelijkheden.
Marloes Willems Accountmanager
0616033384 marloeswillems@sijthoffmedia.nl